Highschool Students in Campulung Involved in an Environment Protection Contest

08.02.2012
 

Campulung


The highschool students in Campulung make plans and projects for environment protection within a contest organized by Holcim (Romania), beginning of April. The contest addresses to pupils in the 10th form and is part of a national Corporate Social Responsibility launched by the company under the slogan of "We care" . The competition aims to encourage students to practice the teamwork spirit and solve comunitarian problems.

"Succesul de care s-au bucurat concursurile de mediu pe care le-am adus pana in prezent in atentia elevilor din Campulung a demonstrat ca protectia mediului poate fi o responsabilitate pe care fiecare membru al comunitatii si-o poate asuma. Vom continua sa investim in astfel de proiecte - ele reprezinta nu numai o importanta modalitate de educatie si incurajare a performantei, ci si o sansa pe care o acordam generatiilor viitoare acordand atentia cuvenita resurselor prezentului. Aceste principii guverneaza si conceptul de dezvoltare durabila, care sta la baza activitatii Holcim (Romania)", ne-a declarat Kurt Habersatter, Manager and CEO Holcim (Romania).

Competitia se adreseaza elevilor de clasa a X-a din cele 6 licee din Campulung si are rolul de a contribui la educatia tinerilor in ceea ce priveste protectia mediului si implicarea lor in comunitate, incurajand spiritul de echipa si performanta. Daca anul trecut cei aproximativ 500 elevi participanti la competitie - sustinuti de peste 2000 de colegi si profesori - au avut ca tema propunerea de proiecte cu aplicatii imediate in viata cotidiana, anul acesta concursul vizeaza crearea si prezentarea unei strategii cu subiectul "PET - sursa de poluare si modalitati de reciclare". Alaturi de acesta, concurentii vor organiza actiuni concrete pentru colectarea materialelor reciclabile de tip PET in cadrul scolii si al comunitatii. Alaturi de originalitate si implicare, Holcim lanseaza o provocare si in materie de performanta la invatatura: media notelor fiecarei clase participante se va adauga la nota obtinuta la proiectul propus.

Reprezentanti Holcim (Romania), autoritatile locale si ai parteneri media din Campulung vor decide castigatorul, clasa cu cel mai bun proiect primind ca premiu o excursie la munte. Competitia va viza si va premia si Cea mai buna prezentare grafica, Cea mai buna sustinere a proiectului si Cel mai interesant titlu de proiect.

Actiunea initiata in favoarea protectiei mediului si a sprijinirii tinerilor nu este o premiera in viata campulungenilor. In ultimii ani, elevii au participat in numar foarte mare "Cupa Holcim la fotbal" si "Gala de teatru", iar anul acesta, compania aduce noi provocari organizand "Concursul Holcim la baschet", premiindu-i pe elevii olimpici si sarbatorind ziua de 1 Iunie alaturi de copiii din scolile generale.

Holcim Romania isi propune sa sustina, sa promoveze si sa aplice o politica de mediu care sa depaseasca limitele investitiilor tehnologice si sa vizeze aderarea comunitatilor locale la astfel de initiative cu caracter civic. Astfel, pana in 2006, Holcim va investi 40 de milioane de Euro in proiecte de protectie mediului, modernizarea liniei de productie, siguranta si medicina muncii, proiecte sociale si resurse umane.

Holcim este unul dintre liderii mondiali in productia de ciment, betoane si agregate (nisip si pietris) si in servicii aferente industriei materialelor de constructie. Compania elvetiana, numita anterior Holderbank, a cucerit o prezenta puternica pe piata in peste 70 de tari, pe toate continentele, operand peste 130 de fabrici de ciment si mai mult de 700 statii de betoane, avand peste 50.000 de angajati. Holcim a fost una dintre primele companii din aceasta industrie care a investit in Europa de Est dupa 1989.

Holcim (Romania) detine in prezent 3 fabrici de ciment in Turda, Campulung si Alesd, 13 statii de betoane (dintre care 7 sunt construite pe baza conceptului de statie de betoane ecologica) si 3 statii de agregate. Holcim (Romania) are in prezent aproximativ 1,300 angajati.