Holcim România și Școala de Valori anunță rezultatele proiectului Smart Teacher

 

Holcim România anunță încheierea proiectului pilot Smart Teacher, dezvoltat în parteneriat cu Școala de Valori cu obiectivul de a susține cadrele didactice să-și îmbunătățească metodele de predare și să le adapteze la nevoile educaționale ale noilor generații de elevi.

Image
smart_teacher.png

Proiectul Smart Teacher a fost implementat în perioada 14 noiembrie 2018 – 5 iunie 2019 cu participarea profesorilor de la Colegiului Tehnic „Alexandru Roman” din Aleșd, localitate unde Holcim România operează una dintre cele două fabrici de ciment pe care le deține în România.

La atelierele Smart Teacher au participat 26 de profesori, cu vârste cuprinse între 28 și 58 de ani, care predau materii precum electrotehnică și mecanică, matematică, limba română, fizică, economie, limba franceză, chimie, istorie, geografie, informatică sau biologie.

Programa de învățământ Smart Teacher a cuprins nouă ateliere de educație non-formală pe parcursul cărora au fost aprofundate competențele esențiale pentru un pedagog modern, noi tehnici de predare și metode de analiză a nevoilor elevilor, dar și activități de dezvoltare personală care promovează învățarea continuă.

„Smart Teacher este modul prin susținem un colectiv dedicat de profesori, care formează noile generații de profesioniști. Colaborăm de mulți ani cu Colegiul Tehnic „Alexandru Roman”, de la care am reușit să recrutăm tineri pentru echipa noastră de la fabrica din Aleșd, iar interesul și susținerea pentru acest proiect pilot, încă din faza de concept, ne-a determinat să demarăm cu mult entuziasm această nouă etapă educațională”, a declarat Alina Cristea, Manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.

Cu susținerea trainerilor Școlii de Valori, pe parcursul a cinci ateliere, profesorii au creat planuri de lecții inter și transdiciplinare, pentru îmbunătățirea metodei de livrare a informațiilor prin colaborare. De asemenea, în urma a cinci sesiuni de observare a activității la clasă desfășurate pe parcursul a 10 zile, profesorii au primit sfaturi pentru îmbunătățirea modulului didactic aplicat.

„Mi-a plăcut foarte mult să văd interesul dincolo de catedră și chiar cred că asta face diferența dintre un profesor bun și un profesor excepțional, faptul că vrei să te conectezi cu elevii tăi dincolo de ceea ce înseamnă materia pe care o predai. Atunci când conectezi un concept din lecție cu viața reală a adolescentului, atunci când adolescentul pleacă de la clasă cu întrebări, nu pentru că nu a înțeles, ci pentru că a devenit curios și vrea să caute mai multe și este dispus să greșească în încercarea lui de a învăța să învețe, atunci când avem parte de autenticitate, actul educațional este dus la o desăvârșire care formează caractere. Modul de a lucra centrat pe elev, nonformal, trans și interdisciplinar, este calea cea mai scurtă și cea mai ușoară de a ridica media elevilor. Unul dintre exemplele cele mai concludente este acela în care cel mai activ elev de la o lecție interdisciplinară a fost, culmea, unul dintre elevii mai slabi la acele materii; uneori este nevoie doar de o abordare puțin diferită pentru a nu lăsa în urmă nici unul dintre aceștia.”, a adăugat Andrei Tiberiu, trainer Școala de Valori.