„Atelierele Holcim” continuă în formulă extinsă, în anul școlar 2018-2019

 

În anul școlar 2018 – 2019, participanții la ”Atelierele Holcim” vor beneficia de cursuri de matematică aplicată, pe lângă celelalte componente ale programului;

Școala de Valori, în parteneriat cu Holcim România, vor adăuga sub umbrela Atelierelor două noi inițiative pentru părinți și pentru profesori;

Programul se extinde la nivel național, prin parteneriate cu școli și licee de profil tehnologic din mai multe orașe din țară.

Image
atelierele_holcim.jpg


Școala de Valori extinde programul ”Atelierele Holcim”, program realizat în parteneriat cu Holcim România și destinat elevilor din ciclul liceal cu profil tehnologic. Atelierele Holcim, aflate în cel de-al cincilea an de implementare, constau în cursuri de educație non-formală, precum și sesiuni de practică și mentorat în operațiunile producătorului de materiale de construcții.

 

Matematică aplicată în ”curricula” Atelierelor Holcim

Anul școlar 2018-2019 aduce schimbări în ”curricula” Atelierelor Holcim, programul extinzându-se atât din punctul de vedere al materiilor și subiectelor acoperite, din punct de vedere geografic, cât și în ceea ce privește grupurile de beneficiari vizate. În consecință, începând cu a doua sesiune de Ateliere, elevii participanți vor beneficia de cursuri de matematică aplicată pe situații din viața de zi cu zi, pe lângă practica și mentoratul oferite în operațiunile Holcim și cursurile de educație non-formală susținute de către trainerii Școlii de Valori.

”Eu cred în potențialul neexplorat al tinerilor. Am convingerea că orice tânăr își poate folosi la maximum resursele cognitive și emoționale pentru că noi oamenii suntem precum diamantul. Inițial neșlefuit, indestructibil, pentru ca după ce îl prelucrăm acesta să devină fațetat, strălucitor, prețios. Orice tânăr are nevoie să-și descopere talentele, să afle ce-l pasionează și să-și găsească propria identitate. În Atelierele Holcim, punem accentul pe valori personale și integritate, auto-descoperire și auto-învățare, gândire critică și sistemică, reziliență și discernământ asupra limitelor și barierelor tehnologiei.”, spune Silvia Bogdan, Președinte Școala de Valori România.

Implicarea părinților și a profesorilor în procesul de învățare

Totodată, programul Atelierele Holcim va implica începând cu anul acesta și adulții responsabili pentru dezvoltarea elevilor. Așadar, se vor organiza întâlniri regulate cu părinții participanților la program, cu scopul de a măsura succesul acestuia, atât în ceea ce privește evoluția academică, cât și cea comportamentală.

”Educația este o temă importantă pentru noi, pentru prezent și pentru viitor deopotrivă. Credem în nevoia de a îmbogăți traseul de învățare al tinerilor, nu numai prin asigurarea unor baze materiale, ci și prin adaptarea conținutului, a metodelor și susținerea unui dialog și a unui model de interacțiune care să permită dezvoltarea lor personală per ansamblu. De aceea, considerăm că implicarea părinților și a profesorilor în Ateliere este un pas natural, o necesitate pentru a pune baza unei educații sănătoase și durabile”, a adăugat Mădălina Crăciunescu – Director Organizație și Resurse Umane Holcim România.

Astfel, Școala de Valori și Holcim România vor demara și proiectul pilot ”Smart Teacher”, de asemenea sub umbrela Atelierelor Holcim. Pe parcursul acestuia, trainerii ONG-ului îi vor învăța pe profesori tehnici de educație non-formală, cu scopul de aduce în actualitate modalitățile de predare, bazându-se pe nevoile din prezent ale noilor generații de elevi. Pentru anul școlar 2018-2019, programul se va derula la Aleșd, unde 30 de profesori vor fi instruiți pe parcursul a 9 ateliere.

Extinderea Atelierelor Holcim la nivel național

Mai mult decât atât, dacă în primii ani de proiect Atelierele Holcim au fost derulate în comunitățile din apropierea celor două fabrici Holcim România – Câmpulung Muscel și Aleșd -, începând cu anul școlar 2018-2019, acestea se extind la nivel național printr-un program de dezvoltare a tinerilor care vor trece pragul stațiilor de betoane ecologice ale producătorului de materiale de construcții. Astfel, elevii cu profil tehnologic din școlile și liceele cu profil tehnic partenere vor putea beneficia de cursurile de educație non-formală oferite de Școala de Valori și practică în stațiile Holcim, cu posibilitatea de angajare la încheierea programului. Profilele vizate sunt laboranti fizico-mecanici, electricieni, mecanici și operatori echipamente.

Din 2015, Holcim România a investit aproximativ 240.000 euro în derularea proiectului Atelierele Holcim, în urma căruia 269 de elevi au beneficiat de instruire specifică din partea a 14 mentori angajați ai companiei. Parte a investiției a constat în amenajarea și dotarea a trei ateliere de practică din cadrul celor două colegii partenere - Colegiul Tehnic Alexandru Roman din Aleșd și Colegiul Tehnic Câmpulung Muscel.